Eilen en juurikaan syönyt hiilareita. Aamupuuron söin, kun kaapissa ei ollut mitään muuta. Ja iltaruuaksi pieni annos perunamuusia, kun mies oli ruuan valmiiksi tehnyt.

Suurin ongelma minulla tulee olemaan Coca Colasta luopuminen. Se on ollut minun suuri pahe jo monta vuotta. Litkin cokista litran päivässä, joskus menee enemmänkin. Karsee lisäainemäärä!

Kahvista pidän (vai onko se vain paha tapa?) myös. Sitäkin olen juonut turhan paljon, kymmenenkin kuppia päivässä saattaa hurahtaa.

Eilen en juonut pisaraakaan cokista ja kahvia vain puolet normaalista määrästä. Ja tämän kyllä arvasinkin, nyt särkee päätä! Muutama vuosi sitten jouduin mahahaavan vuoksi lopettamaan kahvin juonnin ja silloin oli kaksi viikkoa yhtä tuskaa: tokkurainen olo ja päätä särki. Toivotaan, että nyt pääsisin vähän vähemmällä, kun en ihan kokonaan meinaa kahvin juontia lopettaa, vähentää vain radikaalisti.

Lapset katsoivat järkyttyneinä eilisiä ostoksiani: punaista maitoa, luomumaitoa, voita (!!) ja Oivariinia, pekonia, kermaa, rasvaista juustoa. Itseäkin ihan kylmäsi nuo ostokset... minä, joka olen ollut viimeisen päälle niuho kaiken rasvan ja terveellisyyden suhteen, ostan voita ja pekonia!!! Kerroin kyllä lapsille (ja itselleni), että toisaalta meille ei osteta enää vaaleaa leipää, sipsejä, karkkia, muroja ja limsoja muuta kuin ihan erikoistapauksissa. Meillä oli illalla kolme varsin hölmistyneen oloista tenavaa jääkaapilla...

Itseäni piristin eilen kampaajakäynnillä, väriä päähän ja hiukset lyhyeksi. Tänään töissä olen saanut varsin positiivisia kommentteja uudesta lookistani, kiva!

En saanut kirjastosta yhtään Antti Heikkilän kirjaa, kaikki olivat lainassa. Mutta jospa postipoika kantaisi minulle himoamani tietopaketin vaikka jo tällä viikolla.

Tämän aamun vaakalukema oli 91.3kg. Minulla lähtee aina ensimmäiset viisi kiloa varsin nopeasti, sitten tahti hidastuu järkeväksi ihan luonnostaa. (Miten niin ennenkin laihduttanut?!)